evs,  gezi

ROMANYA GEZİMİZ(BRASOV)

En son Bükreş tren garında bırakmıştık.Yaklaşık 3-3.30 saat gibi bir sürede Brasov ‘a vardık. Bizim için uzun bir yolculuktu ama yolculuk boyunca manzaranın tadını çıkarabilirsiniz. Tren garına vardığınız zaman hemen garın önünden şehir merkezine giden otobüsler kalkıyor. 51 numaralı otobüse binmeniz yeterli. Biz zamanımız olduğu için yürümeye karar vermiştik ama siz yapmayın.Haritamızın yanlış yönlendirmesinden dolayı hem bulamadık hemde çok fazla yürüdük.

Şehir merkezine geldiğiniz zaman eğer kalacak felan ayarlamadıysanız ya da nereye gideceğinizi bilmiyorsanız.Sakın herhangi bir kafeye oturupta zaman harcamayın .Çünkü biz hem yemek yeriz hem de o gibi ayarlamaları yaparız diye bir kafeye oturduk .Fakat fiyatlar o kadar pahalıydı ki anlatamam üstelik internetine bile bağlanamadık. Haritada gösterdiğim yerde McDonald’s var oraya gidip hem karnınızı uygun fiyata doyurursunuz hem de internetinden yararlanırsınız.Bu arada Bükreş bloğunda da yazdım biz bütün gezimiz boyunca maps.me uygulamasını kullandık.

Neyse ilk olarak hosteli bulmamız gerekiyordu. Hem uygun fiyatlı olsun hemde merkeze yakın olsun istiyorduk ve ciddi anlamda öyle bir hostel bulduk. THE EVIL CLOWN hostel ❤❤❤❤❤ KONUM Hem kahvaltı dahil hem de çok samimi bir ortamı var.

Eğer Bükreş yazımı okuduysanız ne kadar yorgun olduğumuzu bilirsiniz.. Bu arada ilk gün 4 kişilik odada kaldık ve günlüğü 40 lei’ydi. Şansımıza odada başka kimse kalmadı. Ama diğer gün 5 kişilik odaya geçtik .O da 30 lei. Neyse odayı ayarladıktan sonra biraz dinlenmeye karar verdik. Saat gece 10 :00 ‘a kadar uyumuşuz.Normalde dışarı çıkma gibi bir düşüncemiz yoktu ama o kadar acıkmıştık ki dayanamadık. Ne güzel bir şehre gelmişiz biz ya. Eğer Romanya planınız varsa bence başkente giderek zaman harcamayın hep aynı şeyler . Şehir çok şirin yani ne çok gürültü var ne çok insan .Böyle hemen yanında Tampa dağı var. Ve teleferikle çıkılıyor oraya çook güzel ama o ikinci günün konusu:) Şehir merkezindeki McDonald’s ın yanında çok güzel bir dürümcü var. İki gün boyunca kurtarıcımız oldu. Hem çok lezzetli hemde uygun fiyatlı .Ve o kadar komik çalışanları varki:) Çok komik bişey yaşadık ilk gün.Normal dürüm sırasına girdik bekliyorduk işte bir anda çalışan müşteriye türkçe küfür etmeye başladı.Yani karşısındaki hiçbir şey anlamadı ama biz yıkıldık. Adam başka türkçe hiçbirşey bilmiyor bu arada kim öğrettiyse artık:):)

Yemekten sonra şehri şöyle bir turladık. Yabancı birkaç türistle karşılaşıp sohbet ettik .Sonrada hostele döndük.

İkinci gün çok fazla bir plan yapmamıştık .Ama ilk iş olarak şehir dışındaki yerlere karar verdik .Eğer sonraya bırakırsak gidemeyebilirdik. İlk durak Bran kalesiydi. Raşnov kalesine de gitmek istiyorduk ama geç uyandığımız için oraya gidemedik. Ama Bran kalesi herşeyi unutturdu. Şehirden Autogara 2 adlı otogardan otobüsler kalkıyor ve 8 lei gibi bir ücreti var.Biletler otobüsün içinde satılıyor. Yolculuk 40 dk sürüyor . Şehre vardığınız zaman hemen kaleye çıkmak istemiyorsanız kalenin önünde hediyelik eşya alabileceğiniz yerler var.Bide kalenin karşısında birçok restoranın bulunduğu bir bina var.Bu arada fiyatları Braşov merkeze oranla daha ucuz. Bir de binanın içerisinde para çevirebileceğiniz yerde var. Üstelik Türk lirası bile değiştiriyorlar.Bunu dememin sebebi şehir merkezinde ne lava ne de Türk lirası değiştirebileceğimiz yer bulamamıştık.

Bran Kalesi giriş ücreti ; Yetişkinler için 40 lei, Öğrenciler için 25 lei .

Burada biraz durmak istiyorum. Şimdi biz şöyle birşey yaptık. Hosteldeyken arkadaşım oradaki kitapları karıştırırken eski biletler buldu.Dedi ben bununla girmeyi deneyeceğim. Tabi bende nerde o kadar cesaret korktum. Açıkçası sorun yaşasak ne olacak en fazla kaleden çıkarırlar. Neyse oraya gidince ilk olarak eski biletlerle girecektik. Kapıda bir tane görevli var sadece bileti ona göstermeniz gerekiyor.Ama o kadar incelemiyor söyleyim .Asıl iş içerde eğer kalenin içini gezmek istiyorsanız biletinizi makinaya okutmanız gerekiyor. Neyse ben korktuğum için bilet almaya karar verdim.Zeynep in öğrenci kartıyla biletimi uyguna aldım.Ama para ödedim yani. Neyse geçtik kapıdan hiçbir sorun olmadan .Bu arada kalenin manzarası çoooook güzle .Çok fazla abartıyorm belki ama çok beğendim.Neyse kalenin içerisine girince makinayı gördüm bir de görevli vardı.Zeynep dedi ben biletimi attım bilmiyordum ,zaten kapıdaki görevliye gösterdim felan girdi içeriye. Sıra bana gelince okutuyorum bir türlü kabul etmiyor bileti 3-4 defa denedim yok olmuyor .Neyse ne olduğunu anlamadım başta . Yanlış bileti okutuyormuşum .Böyle bir salaklık olabilir mi ve üstüne görevli beni içeriye almıyor.Hem para öde hemde gireme içeriye. Yeni biletimi de nereye koyduğumu bilmiyorum .Çantamı,cüzdanımı aradım yok bilet. Bir süre kapıda kaldım sonra bulabildim.REZİLLİK. Hem de hiç değmeyecek bir yere. Ciddi anlamda müze gezmeyi sevmiyorsanız içeriye girmeye bile gerek yok. Ama dedim ya manzarası ve bahçesi çok güzel.

Neyse kaleden çıkınca hediyelik eşyalar satan birçok yer var.Lütfen Braşov merkezden alırım diye sakın almamamazlık etmeyin merkez neredeyse iki katı. Neyse eğer dediğim otobüslerle geldiyseniz otobüsten indiğiniz yerin tam karşısında otobüsleri bekleyebilirsiniz .Resmini çekmemişim .Ama kolay yer ya büfe tarzı bir yerin hemen önünde .

Şehre gelince biraz hostelde dinlendik sonra şehri akşam bir turlamaya karar verdik yine . Açıkçası hangi binayı yada kiliseyi bilmeksizin bütün sokakları gezdik. Her yerini Bir gün sonra Bükreş e geri dönmeye karar verdiğimiz için son güne sadece Tampa dağına ayırdık. Saat geceyarısı 1 gibi hostele ancak dönebildik .

Tampa dağı hemen şehir merkezinin bitişiğinde.Normal kendinizde yürüyerek çıkabilirsiniz.Ama bizim tercihimiz teleferik oldu.Hayatımda ilk defa denedim. Gidiş dönüş 18 lei gibi bir ücreti var. Brasov’u kuşbakışı görebileceğiniz çok güzel bir manzarası var. Güzel şehre bu güzel manzarayla veda ettik.

Eğer Romanya’ya gelirseniz kesinlikle Brasov’ a uğramadan gitmeyin. Açıkçası baştada söylüyorum yine söylüyorum Bükreş’te zaman harcamayın. Hem pahalı hemde aynı şeyler . İkinci olarak eğer Bükreş’ten Braşov ‘a geçecekseniz en iyi yol Blablacar.Gelirken trenle 50 lei’ye gelmiştik.Dönüşte Blablacar‘la 20 lei’ye geldik. Ya Romanya’yı çok övdüm biliyorum.Ama o kadar güzel doğası var ki. Yani o kadar çok istiyorum ki tekrar gitmeyi ama bakiyem yok.Para biriktirmem lazım.Neyse kişisel konulardan çıkıp devam ediyorum . Dönüşte çok fazla trafik vardı .Normalde 3 saatlik yolu 4 saatten fazla bir sürede geldik. Ama doya doya baktım manzaraya hatta çook yüksek bir dağ gördüm ama hayatımda bu kadar yüksek bir dağ görmemiştim en tepesinde kocaman bir haç vardı. çok fala ilgimi çekti.Arabadan mümkün olduğu kadar resimlerini çektim.Tabi isminide öğrendim.Eğer mümkün olursa gideceğim oralarada yani umarım.Ama sizin imkanınız varsa siz gidin:)Dağın adı bu arada Bucegi Dağı …